Toepasselijkheid
Deze
algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en
schriftelijke overeenkomsten van of met en alle daarmee verband houdende
handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
Definities
- Annelies Terluin,
hierna genoemd: “de consultant”;
- Iedere natuurlijke of
rechtspersoon waarmee Annelies Terluin een overeenkomst sluit
tot het verzorgen van coaching, hierna genoemd: “de klant”;
- Iedere natuurlijke of
rechtspersoon waarmee Annelies Terluin een overeenkomst sluit
tot het verzorgen van workshops of lezingen, hierna genoemd: “de
opdrachtgever”.
Deze
algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle activiteiten van de
consultant. Van deze voorwaarden kan alleen na overleg schriftelijk
worden afgeweken.
Kwaliteit
De
consultant verplicht zich ertoe kwaliteitsvol werk te leveren. Zowel
de voorbereiding als de uitvoering van het werk verlopen naar het
beste vermogen van de consultant.
Privacy
De consultant verplicht zich ertoe om alles wat in het contact met de klant
besproken wordt, vertrouwelijk te behandelen.
Intakegesprek
Voor
de start van een opruimsessie is er een kennismakingsgesprek. Het kennismakingsgesprek
vindt plaats in de woning of kantoorruimte die de klant wenst op te ruimen. Het
kennismakingsgesprek duurt 1/2 uur en is gratis.
Op
basis van dit gesprek kan zowel de klant als de coach beslissen om een opruimsessie
in te plannen. Een intakegesprek houdt geen verplichting in voor het
opstarten van opruimsessies, noch voor de klant, noch voor de consultant.
Opruimsessie
Een opruimsessie duurt maximaal 6 uur per dag en vindt plaats in de woning of
kantoorruimte die de klant wenst op te ruimen.
De opruimsessie start stipt op het afgesproken uur. Voor een optimaal resultaat zorgt de klant ervoor dat hij/zij tijdens de opruimsessie zo weinig mogelijk gestoord kan worden.
Tijdens de opruimsessie leert de consultant de klant al doende technieken
aan die hem/haar in staat stellen doeltreffend op te ruimen en de ruimte ook in
de toekomst opgeruimd te houden. Tijdens elke opruimsessie wordt er dus een
zichtbaar resultaat behaald.
Mogelijk geeft de consultant taken aan de klant die hij/zij alleen
verder kan afwerken na het vertrek van de consultant. Dit gebeurt steeds in
overleg met de klant en nadat de klant alle nodige informatie heeft ontvangen
om de taken uit te voeren.
Pauzes kunnen gehouden worden op initiatief van de klant. De consultant zal
hiertoe zelf geen initiatief nemen.
Tijdens de opruimsessie focust de klant zich op zijn/haar persoonlijke spullen.
Spullen van huisgenoten of anderen worden niet behandeld tijdens de opruimsessie,
tenzij de klant daarvoor uitdrukkelijk de toestemming heeft gekregen van hen.
Aansprakelijkheid
De
consultant is nooit aansprakelijk voor directe of indirecte schade, emotionele
schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de klant heeft genomen
tijdens de opruimsessie, al dan niet in overleg met de coach.
De klant is steeds zelf verantwoordelijk voor de gemaakte keuzes.
De voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds,
dat opdrachtgever na het ontstaan daarvan zo spoedig als redelijkerwijs
mogelijk is, de schade schriftelijk bij de consultant heeft gemeld.
Als
er door het verrichten van diensten door de consultant schade aan personen of
zaken wordt toegebracht, waarvoor zij aansprakelijk is, zal die
aansprakelijkheid beperkt zijn tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van
de door de consultant afgesloten aansprakelijkheidsverzekering, met inbegrip
van het eigen risico dat zij in verband met die verzekering draagt.
Elke aansprakelijkheid van de consultant voor bedrijfsschade of andere
indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is uitgesloten.
Workshops en lezingen
Workshops
en lezingen worden op maat van de opdrachtgever samengesteld.
Na de informatievraag van de opdrachtgever met een beschrijving van de
opdracht, bezorgt de consultant een vrijblijvende offerte aan de opdrachtgever.
Op basis daarvan kan beslist worden tot samenwerking.
Afzegging en annulering
Opruimsessie
Afspraken voor een opruimsessie kunnen ten laatste 24 uur vooraf geannuleerd worden per e-mail of telefoon.
Als
een afspraak niet of te laat wordt afgezegd, wordt er € 50 in rekening
gebracht, behalve in geval van ziekte van de klant.
De
consultant houdt zich het recht voor om een geplande afspraak te wijzigen in
geval van ziekte of overmacht. De klant wordt hierover onmiddellijk op de
hoogte gebracht. De consultant zal in dat geval andere data voorstellen. De
klant heeft dan geen recht op een schadevergoeding.
Als
de klant tijdens een opruimsessie beslist om op een vroeger uur dan afgesproken
te stoppen, wordt het volledige tarief van de sessie aangerekend.
Wanneer
de consultant ervan overtuigd is de klant niet verder te kunnen
coachen, om welke reden dan ook, dan kan de opruimsessie voortijdig
beëindigd worden. In dat geval heeft de klant recht op een terugbetaling van de
onvoltooide uren van de opruimsessie.
Workshops en lezingen
De
opdrachtgever kan de workshop of lezing tot 30 kalenderdagen op voorhand
schriftelijk per e-mail kosteloos annuleren.
Bij
annulering per e-mail minder dan 30 kalenderdagen op voorhand wordt 50% van de
totale prijs aan de opdrachtgever in rekening gebracht.
Bij
annulering minder dan 14 kalenderdagen op voorhand of bij niet-annulering
wordt de totale prijs aan de opdrachtgever in rekening gebracht.
De consultant heeft het recht om elke workshop of lezing te annuleren. De opdrachtgever heeft dan recht op terugbetaling van het volledige betaalde bedrag.
Betalingen
Het
volledige bedrag van een opruimsessie, workshop of lezing moet uiterlijk aan
het einde van de opruimsessie betaald zijn, of 14 kalenderdagen na factuurdatum
zoals alle andere facturen.